diumenge, 7 de novembre del 2010

CONCLUSIONS DE LA PAC1

Aquest treball m’ha servit per reflexionar sobre el triangle ciència, tecnologia i societat i el seu pes conjunt en la societat en que vivim. Jo crec que la tecnologia ens fa progressar i ens desperta noves vies per comunicar-nos, per informar-nos i poder ser més lliures. És tant mateix, la portadora i responsable dels nous canvis històrics, socials i culturals i ens ha fet evolucionar en tots els àmbits. També és cert que el seu ús ha de ser responsable i respectuós i que hem d’educar als nostres alumnes per tal que siguin competents en tots els aspectes que els ajudin a desenvolupar-se com a persones.
Partint d’aquesta idea podem convidar als nostres alumnes a entrar en el món de les NT des de totes les vessants: científiques, artístiques, humanístiques... per tal que puguin ajudar a tenir un aprenentatge significatiu que representi una transformació i construcció del seu propi pensament.
De fet els alumnes conviuen pràcticament des del seu naixement amb les NT i les tenen incorporades com un fet natural del seu entorn, és per això, que la nostra practica educativa ha de caminar cap una pedagogia constructivista, i a la vegada afrontar els nous reptes digitals i aprofitar-los com a oportunitat de canvi dinàmic i positiu de la nostra societat. Per tal d’estimular als alumnes a participar en el propi procés de l’aventura d’aprendre. El coneixement ha de ser obert a tots els mitjans i sentits i presentar-lo de formes molt diverses que permetin a l’alumne assimilar-lo partint de les seves capacitats i aprofitant els seus punts forts (intel.ligències múltiples de Gadner).Les NTCEDU formen part d’aquesta diversitat de recursos.
A nivell tècnic he après a utilitzar el programa Cmaps per construir mapes conceptuals i considero que és una bona eina per representar el que s’aprèn i també per avaluar-lo tal com es proposa en el mòdul 2 en el cas 3 “la classe de literatura britànica”.
També en aquest sentit he aprofundit en l’argumentació com a via per a l’aprenentatge significatiu a partir de l’activitat de debat proposada i he constatat com l’argumentació és una bona font de coneixement.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada