Ø Atendre
als alumnes en grup reduït (4-5 alumnes) per tractar els problemes que
presenten en l’àmbit comportamental i emocional.
Ø Millorar
el clima d’acceptació, afavorint la seva integració, motivació i autoestima.
Ø Col·laborar
de la família en el procés
d´ensenyament-aprenentatge.
Ø Desenvolupar
habilitats socials per poder establir intercanvis amb els altres i millorar les
conductes interpersonals en la vida real.
Per tal d’elaborar
el programa, hem de tenir en compte tres condicions que considerem molt
importants. La primera és incloure formació
pels pares en les tècniques aplicades en el programa i fins i tot, la
possibilitat de participar en el programa. La segona és que els pares han d’adquirir el compromís
d’aprendre a implementar aquestes tècniques amb els seus fills. I la
darrera és que els infants i adolescents
han de practicar aquestes habilitats en la vida real i així aprendre a
internacionalitzar les conductes adquirides.
Per elaborar aquest apartat del programa ens hem reunit la psicopedagoga, la psicòloga i jo. Cada una de nosaltres ha fet la seva proposta i amb les aportacions de les tres hem fet la redacció.
Penso que és molt gratificant treballar en equip i de forma significativa, tal com deia Ausubel, (1963) hem de partir de les idees prèvies i a partir d'aquestes enganxar els nous continguts, per tal d'assimilar-los i acomodar-los en les nostres estructures mentals.
Hola Tina
ResponEliminaEm sembla un projecte molt ambiciósi tens molta raó quan dius que treballar en equip és molt gratificant i per supost si tots remen al mateix vent, doncs perfecte.
Totalment d'acord amb les vostres aportacions! Enriqueix molt treballar en grup i si més no, coneixer els vostres pràcticums i experiències també fa relacionar amb alguns coneixements meus i/o ampliar aquests!
ResponEliminaGràcies companys pels vostres comentaris, cada vegada es treballa més en equip en tots els àmbits, enriqueix molt i les idees es complementen i creixen!!
Elimina