dissabte, 1 de desembre del 2012

FORMACIÓ DE GRUPS


Per tal d'elaborar la formació dels grups i a partir de l’anàlisi dels casos, destaquem els trets generals que corresponen a les edats de 7 a 13-14 anys,  en relació  a les habilitats socials, detallant els aspectes més rellevants que identifiquen de forma global a la majoria dels nois i noies d'aquestes edats, tenint en compte que hi ha nois i noies que s’endarrereixen o s’avancen en el seu desenvolupament i amb el propòsit de que sigui flexible i orientador.


  -     Interacció constant amb el medi culturalment organitzat.
-       Formació progressiva de la seva identitat.
-       Conducta reflexiva i autocontrol emocional.
-       Més estructuració en els processos mentals
-       Menys egocentrisme i més conscienciació de les necessites i drets dels altres.
-       Més curiositat ambiental i socialització.
-       Despreniment progressiu dels pares.
-       Més independència personal.
-       Relacions noves i activitats de grup.
-       Estructuració del joc col·lectiu i major capacitat d’adaptació.
-       Utilització del llenguatge per la comunicació i comprensió.
-       Augmenten les relacions entre iguals i la vida social.
-       L’amistat comença a tenir importància.
-       Ell grup té molta rellevància, es generen les normes socials i rols dins del grup.
-       Es comencen a comparar amb els demés i s’adonen de les seves limitacions.
-     Pot aparèixer el patiment en silenci (por, timidesa, angoixa, inseguretat, inferioritat,        menyspreu, culpa, solitud)
-       Reconeixement de la causa o la situació de l’altre.
-       Comparació d’experiències pròpies en situacions semblants.
-       Comprensió dels altres afavorint la convivència i la relació social.
-       Valoració de les creences dels altres.
-       Substitueixen les agressions físiques per agressions verbals (insults, burles...).
-       Necessiten seguretat emocional, ser ben tractats i que els defensin, estimar i que els estimin.

El contingut l’he elaborat a partir de les aportacions de diferents autors com Rafael Bisquerra (2003), Agnés Renom (2003), Anna Carpena (2001) i Sílvia Palou (2004).


Hem acordat que es faran dos grups:
Grup 1:
Format pels casos: 1, 2, 3 i 4. Hem considerat que a part de estar afectats pel TDAH, les seves edats estan entre els 7 i els 10 anys.

Grup 2: Format pels casos: 5, 6, 7 i 8. Hem considerat que a part de estar afectats pel TDAH, les seves edats estan entre els 11 i els 14 anys.

De tota manera, en les sessions inicials del Programa observarem el bon funcionament del grup i si cal es farà una nova  proposta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada