dimarts, 16 d’octubre del 2012

DESCRIPCIÓ DEL CONTEXT

El Centre a on realitzaré les pràctiques correspon a l’àmbit d’educació no formal de 0 a 18 anys.

El Centre  va néixer amb el propòsit d’ acompanyar els pares en la missió d’ educar i guiar els nens i els adolescents, donat que en la societat actual les famílies es troben amb molts interrogants sobre l’educació dels seus fills i de com portar a terme la seva criança, ja què els “models d’abans” viscuts a la infantesa pròpia, sembla que ja no encaixen  en l’actualitat.

S’atenen als infants o joves amb problemes en el seu desenvolupament i/o necessitats especials. També es dóna suport i es treballa  amb les famílies donant orientacions en relació a l’educació dels fills, alhora que promociona la col·laboració entre els pares, el centre educatiu i tots aquells àmbits de relació propera (EAP, CAP, CAD).. Per últim apliquen  programes d’ajuda i orientació psicopedagògica. Per tant, es desenvolupen programes d’ajuda i orientació psicopedagògica, de recolzament psicològic i d’ajuda a les famílies i col·laboració amb centres educatius.


L’organigrama del Centre és el següent:







Per tal de desenvolupar un treball basat en la col·laboració, es potencia la bona predisposició i implicació tant del professorat com de les famílies i dels infants. D’aquesta manera es pot desenvolupar un treball a més de col·laboratiu,  multiaxial, i aconseguir així, la construcció conjunta d’ un espai de col·laboració família-alumne-centre amb l’objectiu d’unificar esforços i rendibilitzar recursos.
El Centre  dóna molta importància al context i es basa en la col·laboració i l’adaptació a les necessitats d'aquest context, creant un ambient de confiança i compartint els objectius i les actuacions amb totes les persones implicades en aquest procés per tal de produir canvis i millores, intentant que sorgeixin tots els punts de vista i que hi hagi una comprensió conjunta del problema i un clima d'acceptació.
Crec que en la dinàmica del Centre es veu reflectit l’enfocament sistèmic d’ Intervenció Psicopedagògica, ja que es parteix d’ una visió interactiva i global i es contempla la realitat del subjecte com a un procés d’ interacció entre els diferents sistemes, tenint en compte la permeabilitat i canvis continus d’ aquests. Recordant,  així, el microsistema, el mesosistema i macrosistema de Bronfenbrenner (1987). 





                                               







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada