dimarts, 16 d’octubre del 2012

DIARI DE PRÀCTIQUES


Títol del Projecte


Francesca  Quatraro 

Intervenció  psicopedagògica en els infants i adolescents amb  Trastorn d’Atenció i/o hiperactivitat.

Millora de les habilitats socioemocionals en els infants i adolescents afectats de TDAH.







Descripció del Projecte

Es tracta de col·laborar i participar en l’elaboració del Programa d'Habilitats Socioemocionals i la posterior intervenció en grups d'infants i adolescents afectats per TDAH.


Amb caràcter general, el projecte es fonamentarà en un model d'intervenció i assessorament psicopedagògic educacional, constructivista i col·laboratiu, prenent com a model teòric de base, el model Constructivista d’Orientació i Intervenció Psicopedagògica que proposen Carles Monereo i Isabel Soler (1996).

-  Pel que fa al contingut de la demanda d’intervenció, es tracta d’elaborar i aplicar un programa, en petit grup, per millorar les habilitats socioemocionals, basant-se en la contextualització dels diferents entorns d'interacció dels components del grup (escolar ,familiar i social), responen així  a la teoria dels sistemes. Tenint en compte també, l’enfocament sistèmic en relació al subjecte, la conducta en el procés continu d ’interacció multidimensional entre l’individu i la situació en la que es troba, però també com esdevé subjecte actiu i com influeixen  en el seu comportament, els aspectes cognitius i amb molta rellevància els  emocionals.

Proposem un treball cooperatiu basat en la col·laboració, per tant, comptant amb la implicació de tots el membres que participen en el procés d´ensenyament-aprenentatge dels subjectes, compartint  la  responsabilitat i fomentant  l’ implicació de totes les parts que intervenen.

-  Pel que fa al procés d'intervenció, totes les intervencions es basen en el respecte a la diversitat des d´un model educacional preventiu i des d’ una visió constructiva, oberta i flexible.


-    L'exercici d'aquestes funcions es realitzarà atenent a principis de caràcter preventiu, flexible, no discriminatori i diferenciat, segons la diversitat social i lingüística i segons les aptituds, interessos motivacions dels infants i joves.

-   Pel que fa al disseny del programa es fonamentarà bàsicament en la teoria de les intel·ligències de H. Gardner (1983) i els sis estadis de creixements moral de Piaget- Kohlberg. Però també en altres enfocaments com el Conductual Positiu que propugnen C. Giner i J. Font (1996) i el Model d’Intervenció Participatiu de Jaume Funes Artiga, Lluís Toledano Gaju i Jesús Vilar Martín (2000).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada