Títol del Projecte
Francesca Quatraro |
Intervenció psicopedagògica en els infants i adolescents amb Trastorn d’Atenció i/o hiperactivitat.
Millora de les habilitats socioemocionals en els infants i adolescents afectats de TDAH.
Descripció del Projecte
Es
tracta de col·laborar i participar en l’elaboració del Programa d'Habilitats Socioemocionals i la posterior intervenció en grups d'infants i adolescents
afectats per TDAH.
Amb
caràcter general, el projecte es fonamentarà en un model d'intervenció i
assessorament psicopedagògic educacional, constructivista i col·laboratiu,
prenent com a model teòric de base, el model Constructivista d’Orientació i
Intervenció Psicopedagògica que proposen Carles Monereo i Isabel Soler (1996).
- Pel que
fa al contingut de la demanda d’intervenció, es tracta d’elaborar i
aplicar un programa, en petit grup, per millorar les habilitats socioemocionals,
basant-se en la contextualització dels diferents entorns d'interacció dels
components del grup (escolar ,familiar i social), responen així a la teoria
dels sistemes. Tenint en compte també, l’enfocament
sistèmic en relació al subjecte, la conducta en el procés continu d ’interacció
multidimensional entre l’individu i la situació en la que es troba, però també
com esdevé subjecte actiu i com influeixen en el seu comportament, els aspectes
cognitius i amb molta rellevància els emocionals.
Proposem
un treball cooperatiu basat en la col·laboració, per tant, comptant
amb la implicació de tots el membres que participen en el procés
d´ensenyament-aprenentatge dels subjectes, compartint la
responsabilitat i fomentant l’ implicació de totes les parts que
intervenen.
- Pel que fa al procés d'intervenció, totes les intervencions es basen en el respecte a la diversitat des
d´un model educacional preventiu i des d’ una visió constructiva, oberta i
flexible.
- L'exercici d'aquestes funcions es realitzarà
atenent a principis de caràcter preventiu, flexible, no discriminatori i
diferenciat, segons la diversitat social i lingüística i segons les aptituds,
interessos motivacions dels infants i joves.
- Pel que fa al disseny del programa es fonamentarà bàsicament en la teoria de
les intel·ligències de H. Gardner (1983) i els sis estadis de creixements moral
de Piaget- Kohlberg. Però també en altres enfocaments com el Conductual Positiu
que propugnen C. Giner i J. Font (1996) i el Model d’Intervenció Participatiu
de Jaume Funes Artiga, Lluís Toledano Gaju i Jesús Vilar Martín (2000).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada