diumenge, 28 d’octubre del 2012

PROGRAMA D'HABILITATS SOCIOEMOCONALS


FRANCESCA QUATRERO
PERFIL DELS ALUMNES  A QUI VA ADREÇAT EL PROGRAMA

El programa d’habilitats socioemocionals que volem confeccionar està pensat, en general, per l’alumnat de set a catorze anys. Aquest projecte va dirigit a tots aquells alumnes que presenten dificultats alhora de relacionar-se amb els demès, però concretament està adreçat, a aquells alumnes que estan afectats pel Trastorn per Dèficit d’Atenció amb o sense Hiperactivitat.

El programa es centrarà en el desenvolupament  de les habilitats socioemocional  per tal de contribuir a la reducció de la impulsivitat i sobretot, a reduir els problemes comòrbits emocionals i ­­/o conductuals. 

En aquestes sessions comencem a analitzar, amb la tutora,  les dades disponibles sobre els infants i el seu context familiar i social, per tal de definir globalment el perfil dels alumnes als que va adreçat el programa d’habilitats socioemocionals.

Compartim i valorem els diferents casos per tal d’establir la formació i composició dels grups, tenint  en compte el diagnòstic, el perfil de dificultats, les habilitats socials, les edats i la situació actual  de tots els infants i adolescents als  quals es vol aplicar el programa. Hem revisat les entrevistes realitzades anteriorment, les demandes fetes pels pares i les demandes realitzades pels professionals.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada