Tal i com havíem acordat en aquestes
sessions estic coneixent el protocol del Centre des de d’ nici del procés, fent
observació i col·laborant en l’avaluació d’ alguns infants. En aquest cas un
alumne de 1r d’ESO en la prova del DIE (Diagnòstic Integral de l’Estudi).
Després de llegir el manual (característiques de la prova, nivells d’ aplicació,
nivells d’ implicació, materials, normes d’ aplicació , correcció i interpretació
) he participat en la correcció de la prova amb supervisió de la tutora.
Aquesta prova està dirigida a l’estudiant i a la seva posició davant de
l’estudi, i reflexa una opinió general sobre el mateix, (ACTITUD), la
consideració de sí mateix com a estudiant (AUTOCONCEPTE), les seves capacitats
d’ estudi i els resultats del seu treball acadèmic (APTITUD).
He buscat models per passar una prova
pràctica sobre tècniques d’estudi, ja què el text que proposa el DIE hem
considerat que no s’adapta al context de l’alumne, ni el tema ni la proposta.
Hem adaptat un model de comprensió lectora
d’una de les proves de les competències bàsiques de sisè de Primària.
Aquesta tasca correspon a l’avaluació i
identificació de les necessitats d’ un noi de primer d ’ESO que presenta problemes d’ aprenentatge. Un cop
feta l’avaluació es faran les sessions individuals de reeducació
psicopedagògica fent intervenció sobre les conductes davant la tasca escolar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada