A continuació, exposo una taula comparativa de les funcions que
podré realitzar en el Centre en relació a les funcions de suport i
assessorament que pot desenvolupar el psicopedagog/a en l’àmbit de l’educació
no formal.
FUNCIONS A REALITZAR EN EL CENTRE
|
FUNCIONS DE SUPORT I ASSESSORAMENT
DEL PSICOPEDAGOG EN L’EDUCACIÓ NO FORMAL
|
· Conèixer
el protocol del Centre des de l’ inici del procés
|
· Tasques vinculades directament amb l’atenció a l’alumnat. En particular,
en el camp de l’orientació personal, davant els problemes més freqüents de la
infància i l’adolescència.
· Tasques de suport al professorat, informant-lo i orientant-lo en relació
amb els aspectes que incideixen en el desenvolupament de l’alumne i, en
particular, amb les estratègies que millor puguin promoure el seu progrés.
· Tasques vinculades amb el suport i col·laboració amb les famílies. En
particular, l’orientació sobre l’educació dels fills i la promoció de la
col·laboració pares-centre.
|
· Observar
i col·laborar en l’avaluació i diagnòstic dels infants i joves i en la
posterior Intervenció Psicopedagògica.
· Participar
en el Projecte de creació dels
grups d’habilitats socioemcionals.
|
· Atenció a l’alumnat amb necessitats educatives
especials i orientació al professorat en relació amb aquests temes.
|
· Ajudar en la preparació del programa i
l’elaboració de materials per a la
posterior Intervenció Psicopedagògica en els grups.
|
· Disseny i desenvolupament de programes d’atenció educativa.
· Anàlisi, valoració i adaptació de programes dirigits a entorns socials
desfavorits.
· Elaboració de recursos per a la intervenció
psicopedagògica
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada