dijous, 1 de novembre del 2012

ELABORACIÓ DEL PLA D'ACTUACIÓ


Hem recollit la informació inicial per poder guiar la intervenció, basada en les entrevistes realitzades, l’ observació directa, i la valoració psicoeducativa.

Des d’un enfocament interactiu i contextual i fonamentant-nos  en la teoria sistèmica,  elaborem el pla d’actuació,  tenint en compte,  actuacions en els diferents contextos per tal que en el programa quedi constància de la interacció dels diferents sistemes: alumnes, context escolar i sobretot  a les famílies per tal de poder aconseguir, acords, canvis i poder avançar.. Cal destacar que s’oferirà el suport  i l’acompanyament necessari als pares i es valoraran molt positivament  els canvis.

Establim el Pla d’actuació i decidim que serà el següent:

-       Avaluació Inicial: Recollida i valoració global de dades (reunió amb tots els professionals del centre, entrevistes amb les famílies i amb els alumnes, observacions dels alumnes i exploracions realitzades)

-    Planificació del Pla d’Actuació Psicopedagògic: La psicopedagoga del centre planteja les següents actuacions a fer, per tal d’elaborar el Programa:
o   Determinar l’objectiu general i elaborar  les finalitats del programa.
o   Definir el perfil dels infants susceptibles al programa.
o   Crear els grups d’alumnes per realitzar el programa
o   Elaborar les orientacions metodològiques.
o   Determinar l’organització general del programa i la temporització.
o   Dissenyar les activitats i els recursos
o   Definir com es valorarà i com s’avaluarà el programa.

-       Pla d’execució del Pla d’Actuació.
o   Acordem que setmanalment treballarem en el programa amb la supervisió del la psicòloga del centre i mensualment ens reunirem tot l’equip, per compartit i revisar el treball fet.

-       Valoració i propostes del Pla d’Actuació.
o   En aquest apartat es farà la valoració de les diferents actuacions fetes , es faran les propostes de millora que es considerin i s’anotaran els nous acords.

Cal destacar que la psicopedagoga assumeix el rol de col·laboradora i facilitadora del pla d'actuació, a més s’evidencia una progressiva autonomia de les persones implicades, fent-nos assumir  la responsabilitat de les nostres actuacions.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada