divendres, 19 d’abril del 2013


Activitats

Les activitats estan pensades pels infants de 7 a 14 anys , s’emmarquen dins dels blocs, autocontrol i regulació emocional i habilitats socioemocionals. Encara que cadascun d’ells es presenti per separat s’han d’entendre com  un procés integral.
Aquestes activitats estan pensades com a un model  flexible  per fer-ne les adaptacions que es considerin en funció de les necessitats del grup.
És recomanable que en acabar cada sessió es faci una reflexió sobre el que s’ha après . Aquest pas consolida els nous aprenentatges, ja que sovint costa adonar-se del que s’ha après. És important que cadascú s’adoni i sigui conscient del que està fent, que comprengui què fa i per què ho fa. Experimentar que s’està  aprenent reforça l’actitud positiva per continuar el procés d’aprenentatge.
Les propostes següents estan pensades per ajudar a expressar i a  gestionar les emocions i els sentiments.
També es proposa utilitzar recursos didàctics diferents, per tal d’engrescar als participants  i mantenir la motivació.
Hem creat unes fitxes, que recullen les activitats, definint els objectius específics, la temporalització, els recursos didàctics i algunes orientacions o propostes, així com un apartat a on consten algunes informacions interessants per a l’orientador de les sessions, basades en  les definicions de les emocions bàsiques i altres conceptes relacionats amb l’activitat o el bloc temàtic.
La majoria de les  activitats ocupen una sessió de 50 minuts aproximadament, però hi ha activitats més curtes , activitats que necessiten dues sessions com a mínim i activitats que poden durar tot el curs.
Algunes de les activitats ja estan publicades, altres són adaptades i altres són elaborades per mi mateixa. 

M’han ajudat molt les propostes de l’Anna Carpena, les de L’Agnès Renom i les de l’Eduard Hervàs.
Per tal de facilitar l’ operativitat de les activitats es convenient que tinguem ja preparat una sèrie de materials: els fragments de les pel·lícules, les audicions musicals, una capsa d’emocions amb fotografies, etiquetes i altres objectes que considerem útils, pissarra , la llibreta del grup i material per anotar, dibuixar i pintar.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada