Activitats
Les activitats estan pensades pels infants de
7 a 14 anys , s’emmarquen dins dels blocs, autocontrol i regulació emocional i
habilitats socioemocionals. Encara que cadascun d’ells es presenti per separat
s’han d’entendre com un procés integral.
Aquestes activitats estan pensades com a un
model flexible per fer-ne les adaptacions que es considerin
en funció de les necessitats del grup.
És recomanable que en acabar cada sessió es
faci una reflexió sobre el que s’ha après . Aquest pas consolida els nous
aprenentatges, ja que sovint costa adonar-se del que s’ha après. És important
que cadascú s’adoni i sigui conscient del que està fent, que comprengui què fa
i per què ho fa. Experimentar que s’està
aprenent reforça l’actitud positiva per continuar el procés
d’aprenentatge.
Les propostes següents estan pensades per
ajudar a expressar i a gestionar les
emocions i els sentiments.
També es proposa utilitzar recursos didàctics
diferents, per tal d’engrescar als participants i mantenir la motivació.
Hem creat unes fitxes, que recullen les
activitats, definint els objectius específics, la temporalització, els recursos
didàctics i algunes orientacions o propostes, així com un apartat a on consten
algunes informacions interessants per a l’orientador de les sessions, basades
en les definicions de les emocions
bàsiques i altres conceptes relacionats amb l’activitat o el bloc temàtic.
La majoria de les activitats ocupen una sessió de 50 minuts aproximadament,
però hi ha activitats més curtes , activitats que necessiten dues sessions com
a mínim i activitats que poden durar tot el curs.
Algunes de les activitats ja estan publicades,
altres són adaptades i altres són elaborades per mi mateixa.
M’han ajudat molt les propostes de l’Anna Carpena, les de L’Agnès Renom i les de l’Eduard Hervàs.
M’han ajudat molt les propostes de l’Anna Carpena, les de L’Agnès Renom i les de l’Eduard Hervàs.
Per tal de facilitar l’ operativitat de les
activitats es convenient que tinguem ja preparat una sèrie de materials: els
fragments de les pel·lícules, les audicions musicals, una capsa d’emocions amb
fotografies, etiquetes i altres objectes que considerem útils, pissarra , la
llibreta del grup i material per anotar, dibuixar i pintar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada