Proposta metodològica
L’objectiu
general del programa és el de millorar la competència socioemocional
d’ aquests infants i disminuir així la
freqüència i /o intensitat dels comportaments desajustats, permetent d’ aquesta
manera la integració en la dinàmica
normal en els diferents entorns (família, escola, amics).
En tractar-se d’ un abordatge social i
emocional es creu necessari iniciar la intervenció en petit grup, per tal d’ ajudar
als infants a socialitzar-se en els
diferents entorns i a disminuir les
conductes disruptives, generant una construcció conjunta i contextual de les
solucions entre tots els que hi participen.
Alhora d’ aplicar les activitats
procurem que els alumnes progressin el màxim possible en el seu nivell de
desenvolupament (ZDP) alhora que adquireixen estratègies de comunicació i
diàleg.
L’orientació,
l’assessorament i la revisió del programa, es realitzarà amb tots els que
participen en el programa.
El programa
inclou la proposta dels materials i recursos adequats en cada sessió.
S’aplica el
programa, dissenyat amb 25 sessions per treballar amb els infants o
adolescents, 4 per treballar amb les
famílies i una per treballar amb els mestres. A més d’ una sessió per compartir
l’informe final amb els pares.
Aquest material m’ha servit com a base de consulta ja que les meves pràctiques corresponen a un context no formal.
BIBLIOGRAFIA
BADIA, A.; MAURI, T. I MONEREO, C. (2006). La pràctica psicopedagògica en educació no formal. Volum II. UOC.Aquest material m’ha servit com a base de consulta ja que les meves pràctiques corresponen a un context no formal.
· BARKLEY,
R. (2002). Niños hiperactivos. Como comprender y entender sus necesidades
especiales. Barcelona: Paidos.
És un llibre que descriu molt bé el perfil dels infants amb
TDAH. M’ha servit per entendre aquest trastorn i per ajudar als infants i
adolescents afectats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada