dilluns, 1 d’abril del 2013

METODOLOGIA

Proposta metodològica

L’objectiu general del programa és el de millorar la competència socioemocional d’ aquests infants  i disminuir així la freqüència i /o intensitat dels comportaments desajustats, permetent d’ aquesta manera  la integració en la dinàmica normal en els diferents entorns (família, escola, amics).

En tractar-se d’ un abordatge social i emocional es creu necessari iniciar la intervenció en petit grup, per tal d’ ajudar als infants a socialitzar-se  en els diferents entorns i  a disminuir les conductes disruptives, generant una construcció conjunta i contextual de les solucions entre tots els que hi participen.

Alhora d’ aplicar les activitats procurem que els alumnes progressin el màxim possible en el seu nivell de desenvolupament (ZDP) alhora que adquireixen estratègies de comunicació i diàleg.

L’orientació, l’assessorament i la revisió del programa, es realitzarà amb tots els que participen en el programa.
El programa inclou la proposta dels materials i recursos adequats en cada sessió.
S’aplica el programa, dissenyat amb 25 sessions per treballar amb els infants o adolescents, 4 per treballar amb  les famílies i una per treballar amb els mestres. A més d’ una sessió per compartir l’informe final amb els pares.

BIBLIOGRAFIA

BADIA, A.; MAURI, T. I MONEREO, C. (2006). La pràctica psicopedagògica en educació no formal. Volum II. UOC.

Aquest material m’ha servit com a base de consulta ja que les meves pràctiques corresponen a un context no formal. 

·     BARKLEY, R. (2002). Niños hiperactivos. Como comprender y entender sus necesidades especiales. Barcelona: Paidos.

És un llibre que descriu molt bé el perfil dels infants amb TDAH. M’ha servit per entendre aquest trastorn i per ajudar als infants i adolescents afectats. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada