EL PROGRAMA
El programa es centrarà en el desenvolupament de les
activitats socioemocionals en infants i adolescents afectats per TDAH per tal
d’entrenar les diferents habilitats i contribuir en la reducció de la
impulsivitat i sobretot, els problemes comòrbits emocionals i/o conductuals.
Aquest programa pretén recolzar la importància
que tenen els factors que intervenen en el desenvolupament de l’intel·ligència
emocional i que d’ells dependrà en gran mesura l’èxit en la vida.
Els factors que determinen la competència
emocional de les persones són:
Autoconeixement: Identificació dels propis sentiments, saber
què se sent i per què.
Autocontrol: Saber gestionar els propis sentiments i poder
recuperar-se dels sentiments negatius.
Motivació: No desanimar-se quan no surt una tasca,
superar-se.
Empatia: Entendre el que senten les persones i posar-se
en el seu lloc.
Habilitat social: Orientar-se en relació a les altres persones,
i saber implicar-se amb elles.
Objectius
Els objectius que proposem els podem classificar en
dos blocs i són els següents:
AUTOCONTROL
EMOCIONAL
|
HABILITATS
SOCIOEMOCIONALS
|
Objectius
generals
·
Potenciar la capacitat
per ser feliç, prenent consciencia dels factors que ens proporcionen
benestar.
·
Adoptar de forma
voluntària i conscient, una actitud positiva davant la vida.
·
Millorar les habilitats
comunicatives i les relacions interpersonals.
·
Augmentar la capacitat
per actuar de forma reflexiva
|
|
Objectius específics
·
Comprendre’s a un mateix
i aprendre a ser empàtic.
·
Desenvolupar la capacitat
per gestionar les emocions.
·
Augmentar la seguretat i
confiança en el tracte amb els altres.
·
Aprendre a ser assertiu i
a evitar les conductes agressives i passives.
·
Millorar la capacitat de
resoldre conflictes.
|
Objectius específics
·
Analitzar i augmentar l’autoconeixement i
l’autoestima.
·
Desenvolupar el sentit de l’humor.
·
Conèixer alternatives a la pròpia conducta i
aprendre a substituir-les.
·
Disminuir la dispersió i aprendre a mantenir
l’atenció
·
Desenvolupar recursos per prendre decisions.
·
Aprendre estratègies per automotivar-se.
·
Millorar la capacitat d’actuar de forma
reflexiva.
·
Millorar la resistència a la frustració.
|
Els símptomes bàsics del TDAH
no només impregnen el funcionament global de les persones que pateixen aquest
trastorn, afectant les seves conductes, sinó que també el conjunt de la seva
personalitat i de les relacions amb els altres. És per això que es
considera molt important el treball de les habilitats socioemocionals ja que incideixen directament en la millora significativa del seu desenvolupament
global.
Aproximadament, tres de cada quatre nens amb TDAH té
l’estatus sociomètric de rebutjat (Miranda i Cols., 2011).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada