dimecres, 3 d’abril del 2013

OBJECTIUS DEL PROGRAMA

EL PROGRAMA

El programa es centrarà en el desenvolupament de les activitats socioemocionals en infants i adolescents afectats per TDAH per tal d’entrenar les diferents habilitats i contribuir en la reducció de la impulsivitat i sobretot, els problemes comòrbits emocionals i/o conductuals.
Aquest programa pretén recolzar la importància que tenen els factors que intervenen en el desenvolupament de l’intel·ligència emocional i que d’ells dependrà en gran mesura l’èxit en la vida.
Els factors que determinen la competència emocional de les persones són:
Autoconeixement: Identificació dels propis sentiments, saber què se sent i per què.
Autocontrol: Saber gestionar els propis sentiments i poder recuperar-se dels sentiments negatius.
Motivació: No desanimar-se quan no surt una tasca, superar-se.
Empatia: Entendre el que senten les persones i posar-se en el seu lloc.
Habilitat social: Orientar-se en relació a les altres persones, i saber implicar-se amb elles.

Objectius

Els objectius que proposem els podem classificar en dos blocs i són els següents:

AUTOCONTROL EMOCIONAL
HABILITATS SOCIOEMOCIONALS
Objectius generals
·         Potenciar la capacitat per ser feliç, prenent consciencia dels factors que ens proporcionen benestar.
·         Adoptar de forma voluntària i conscient, una actitud positiva davant la vida.
·         Millorar les habilitats comunicatives i les relacions interpersonals.
·         Augmentar la capacitat per actuar de forma reflexiva
Objectius específics
·         Comprendre’s a un mateix i aprendre a ser empàtic.
·         Desenvolupar la capacitat per gestionar les emocions.
·         Augmentar la seguretat i confiança en el tracte amb els altres.
·         Aprendre a ser assertiu i a evitar les conductes agressives i passives.
·         Millorar la capacitat de resoldre conflictes.

Objectius específics
·         Analitzar i augmentar l’autoconeixement i l’autoestima.
·         Desenvolupar el sentit de l’humor.
·         Conèixer alternatives a la pròpia conducta i aprendre a substituir-les.
·         Disminuir la dispersió i aprendre a mantenir l’atenció
·         Desenvolupar recursos per prendre decisions.
·         Aprendre estratègies per automotivar-se.
·         Millorar la capacitat d’actuar de forma reflexiva.
·         Millorar la resistència a la frustració.


Els símptomes bàsics del TDAH no només impregnen el funcionament global de les persones que pateixen aquest trastorn, afectant les seves conductes, sinó que també el conjunt de la seva personalitat i de les relacions amb els altres. És per això que es considera molt important el treball de les habilitats socioemocionals ja que incideixen directament en la millora significativa del seu desenvolupament global. 

Aproximadament, tres de cada quatre nens amb TDAH té l’estatus sociomètric de rebutjat (Miranda i Cols., 2011). 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada