Sessions amb els infants
Autocontrol emocional
Identificació i expressió de sentiments:
Identificar i reconèixer les emocions i sentiments en els altres i en un
mateix.
Reconeixement d’emocions: Reconèixer quina és la nostra resposta davant
les emocions, especialment de la ira, tristor i ansietat, per a facilitar la
identificació en un moment donat i l’autoregulació.
Tècniques d’autocontrol emocional: Aprendre i portar a
terme estratègies d’autocontrol emocional, com la respiració profunda, la
relaxació muscular, les autoinstruccions..., per a facilitar una adequada
gestió de les emocions negatives.
Habilitats socioemocionals
Assertivitat: Identificar i reconèixer els diferents
estils comunicatius, autoobservació de quin és el propi, i practica d’un estil
assertiu.
Drets personals: Reflexió sobre els drets personals i
obligacions, per a potenciar el seu respecte i compliment.
Comunicació no verbal: Prendre conciencia de la propia comunicació
no verbal i potenciar que sigui adequada i positiva.
Missatges “jo” i habilitats socials bàsiques: Adquirir
o millorar les habilitats socials bàsiques en les relacions que establim, com
l’expressió d’elogis, queixes, peticions, etc.
Autoestima i autoconcepte: Aprendre que és l’autoestima saludable, i
saber quina és la valoració que fem de nosaltres mateixos, fomentar un
autoconcepte i autoestima positiva.
BIBLIOGRAFIA
·
GROP
I RENOM, A (2003). Educación emocional. Programa para educación primària..
Barcelona: Praxis.
Aquest llibre presenta programa molt pràctic d’educació
emocional per a nens i nenes de sis a dotze anys. Hi ha un bloc dedicat a les
habilitats socioemocionals i de vida. (Tinc previst consultar aquest llibre per
a elaborar el programa).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada