dissabte, 6 d’abril del 2013

CONTINGUTS DE LES SESSIONS

Sessions amb els infants

Autocontrol emocional

Identificació i expressió de sentiments: Identificar i reconèixer les emocions i sentiments en els altres i en un mateix.
Reconeixement d’emocions: Reconèixer quina és la nostra resposta davant les emocions, especialment de la ira, tristor i ansietat, per a facilitar la identificació en un moment donat i l’autoregulació.
Tècniques d’autocontrol emocional: Aprendre i portar a terme estratègies d’autocontrol emocional, com la respiració profunda, la relaxació muscular, les autoinstruccions..., per a facilitar una adequada gestió de les emocions negatives.

Habilitats socioemocionals

Assertivitat: Identificar i reconèixer els diferents estils comunicatius, autoobservació de quin és el propi, i practica d’un estil assertiu.
Drets personals: Reflexió sobre els drets personals i obligacions, per a potenciar el seu respecte i compliment.
Comunicació no verbal: Prendre conciencia de la propia comunicació no verbal i potenciar que sigui adequada i positiva.
Missatges “jo” i habilitats socials bàsiques: Adquirir o millorar les habilitats socials bàsiques en les relacions que establim, com l’expressió d’elogis, queixes, peticions, etc.
Autoestima i autoconcepte: Aprendre que és l’autoestima saludable, i saber quina és la valoració que fem de nosaltres mateixos, fomentar un autoconcepte i autoestima positiva.

BIBLIOGRAFIA

·         GROP I RENOM, A (2003). Educación emocional. Programa para educación primària.. Barcelona: Praxis.

Aquest llibre presenta programa molt pràctic d’educació emocional per a nens i nenes de sis a dotze anys. Hi ha un bloc dedicat a les habilitats socioemocionals i de vida. (Tinc previst consultar aquest llibre per a elaborar el programa).




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada